|

بورس | نمودار بورس | پیش بینی بورس | بورس ۵ آذر

پیش بینی بورس امروز ۵ آذر | امروز هم بورس قرمز است!

سود سهام عدالت در سال 1402 در زمان مشابه سال گذشته واریز خواهد شد.

پیش بینی بورس امروز ۵ آذر | امروز هم بورس قرمز است!
کد مطلب : 41242

خبرنگار/علی طاهری

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ با ریزش ۲ هزار و ۳۱۴ واحدی روبرو شد.

در پایان معاملات امروز شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ شاخص کل بورس تهران دو هزار و ۳۱۴ واحد افت کرد و معادل ۰.۱۱ درصد پایین رفت تا در سطح دو میلیون و ۲۰ هزار واحدی متوقف شود.

در همین حال، شاخص هم‌وزن نیز ۴۹۳ واحد معادل ۰.۰۷ درصد افت کرد و تا ارتفاع ۷۰۵ هزار و ۷۳۱ واحدی پایین آمد.

در سمت دیگر بازار، شاخص کل فرابورس با افت اندک ۹.۱۷ واحدی، معادل ۰.۰۴ درصد پایین رفت و در سطح ۲۵ هزار و ۱۰۳ واحدی قرار گرفت.

امروز حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی به ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم رسید. در همین حال ارزش معاملات خرد در سطح چهار هزار میلیارد تومانی پایداری کرد و به رقم چهار هزار و ۴۱ میلیارد تومان رسید.

امروز همچنین سهام خرد شاهد ورود ۴۳ میلیارد تومانی پول حقیقی بودند در حالی که صندوق‌های درآمد ثابت زیر سایه ریسک مالیاتی جدید، خروج ۳۱۵ میلیارد تومانی پول حقیقی را تجربه کردند.

پیش بینی بورس یکشنبه ۵ آذر 

ارزش معاملات خرد در بازار بورس امروز برابر با چهار هزار میلیارد تومان بود این میزان دقیقاً برابر با روز چهارشنبه است که نشان می‌دهد تغییری در حوزه ارزش معاملات اتفاق نیوفتاده است و تا زمانی که ارزش معاملات در بازار تغییری نداشته باشد انتظار برای تغییرات اساسی هم اندک است.

نرخ دلار در محدوده ۵۰ هزار ۴۰۰ است و یک حالت سکون به خود گرفته که همین موضوع نیز باعث شده محرک تورمی برای قیمت‌ها در بازار وجود نداشته باشد.

بر اساس نظر تحلیلگران بازار در دو سه سال اخیر ۹۰ درصد عرضه اولیه‌ها با چند مشکل همراه بوده‌اند، یکی قیمت گذاری نامعقول، رشد هیجانی قیمت پس از عرضه اولیه، خروج برخی از حقوقی‌ها و صندوق‌ها در یک سطح قیمتی بالا و سپس ریزش شدید قیمتی، حرکت به زیر سطح قیمت عرضه و روند خنثی در طی مدت زیاد.

به نظر می‌رسد کم کم به نقطه‌ای حرکت خواهیم کرد که علاقه برای خرید عرضه اولیه‌ها نیز روبه کاهش باشد.

بازار فردا نیز روند متفاوتی با بازار امروز نخواهد داشت، پیش بینی یک روند خنثی با تغییرات دو تا سه هزار واحد را خواهیم داشت.

منبع: نبض بازار

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین