|

بیوگرافی مهران مدیری

سریال باغ گیلاس اولین حضور جدی مهران مدیری در عرصه بازیگری بود که در سال 1372 ساخته شده و با استقبال خوبی مواجه شد. او در همان سال مجموعه طنز پرواز 57 را ساخت و قدم در دنیای کارگردانی گذاشت.

بیوگرافی مهران مدیری
کد مطلب : 40292

درخشش مهران مدیری در تلویزیون

سریال باغ گیلاس اولین حضور جدی مهران مدیری در عرصه بازیگری بود که در سال 1372 ساخته شده و با استقبال خوبی مواجه شد. او در همان سال مجموعه طنز پرواز 57 را ساخت و قدم در دنیای کارگردانی گذاشت.

مهران مدیری بعد از موفقیت در سریال پرواز 57 در همان سال دست به ساخت سریال دیگری با عنوان ساعت خوش زد، این سریال طنز زمینه ورود و معرفی بسیاری از بازیگران مطرح امروزی را در عرصه طنز فراهم آورد.

ساعت خوش در سال 1373 ساخته و از شبکه اول سیما پخش شد و مهران مدیری علاوه بر کارگردانی به عنوان یکی از بازیگران اصلی در این مجموعه حضور داشت.

این بازیگر و کارگردان موفق کشورمان پس از آن در مجموعه های طنز زیادی از جمله سال خوش، نوروز 76، جُنگ 77، ببخشید شما، پلاک 14، نود شب، طنز 80 و سریال دردسر والدین به فعالیت پرداخت.

او در سال 1381 مجموعه تلویزیونی پاورچین را ساخت و توانست بار دیگر مخاطبان زیادی را به خود جلب نماید.

مهران مدیری در سریال نقطه چین و شب های برره

مدیری در سال بعد یعنی در سال 1382 طنز نقطه چین را برای پخش از شبکه سوم سیما ساخت که با استقبال خوب مردم روبرو شد، رضا شفیعی جم با بازی در نقش بامشاد باعث شهرت این سریال شد به طوری که بیشتر مردم این سریال را با نام بامشاد میشناختند.

مهران مدیری پس از بازی در سریال دردسر والدین، سریال طنز ماندگاری به نام شب های برره را کارگردانی کرد. این مجموعه تلویزیونی درباره روستایی خیالی به نام برره است که هر بار اتفاق جدیدی برای ساکنان آن می افتد و مهران مدیری نقش شیرفرهاد را در آن ایفا کرده است.

اصطلاحات و کلمات جدیدی که توسط نویسندگان این مجموعه ساخته و در سریال به کار برده میشد تا مدتها بر سر زبان مردم بود و به جرئت می توان گفت این مجموعه طنز یکی از پر طرفدار ترین و زیباترین طنزهای چند دهه اخیر صدا و سیمای ایران بود.

ورود مهران مدیری به شبکه نمایش خانگی

سریال قهوه تلخ مهران مدیری

مهران مدیری بعد از ساخت مرد دو هزار چهره تصمیم به ساخت سریالی با عنوان قهوه تلخ در شبکه نمایش خانگی گرفت.

قهوه تلخ به یکی از موفق ترین و محبوب ترین سریال های خانگی تبدیل شد، این سریال داستان زندگی مردی به نام نیما زند کریمی، استاد تاریخ را روایت میکند که با نوشیدن یک قهوه به زمان گذشته می رود و با ماجراهای جالبی روبرو میشود.

سیامک انصاری، هادی کاظمی، الیکا عبدالرزاقی و جواد عزتی از بازیگران این سریال پر بازیگر هستند.

مهران مدیری در سریال هیولا و دراکولا

سریال هیولا به کارگردانی مهران مدیری و تهیه کنندگی او و سیدمصطفی احمدی در سال 1398 است.

این سریال درباره فردی به نام هوشنگ شرافت، معلمی شریف و سرشناس است که زندگی آرام اما دچار مشکلات مالی می باشد.

روزی یکی از دانش آموزان به نام هوشمند کامروا، 3 تراول پنجاه هزار تومانی به او می دهد و هوشنگ شرافت نیز آنها را برای خرید داروهای مادرش خرج می کند اما می فهمد که پولها تقلبی است. در همان روزها با پدر هوشمند به نام کامران کامروا با بازی مهران مدیری که فردی بسیار با نفوذ و ثروتمند است آشنا شده و ناخواسته صاحب ثروتی بادآورده می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین