|

مزایای ارز دیجیتال تتر نسبت به دلار کاغذی

کد مطلب : 43642

مزایای تتر نسبت به دلار کاغذی موارد مختلفی را شامل می شود. انگیزه افراد برای خرید تتر متفاوت است؛ برخی قصد دارند وارد جهان ارز دیجیتال شوند، معاملات مختلف انجام داده و سود مالی کسب کنند. برخی دیگر قصد انتقال پول به خارج از کشور را دارند و می خواهند از طریق تتر این کار را انجام دهند. دسته دیگری نیز وجود دارند که می خواهند روی تتر سرمایه گذاری کنند تا با توجه به تورم های موجود در کشور ایران، ضرر مالی متوجه آنها نشود. ما در این مقاله سعی کرده ایم از تمام این زوایا، مزایای تتر نسبت به دلار کاغذی را مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین از شما دعوت می کنیم در صورت علاقه مندی به این موضوع در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

تبدیل تتر به دلار کاغذی و بالعکس

شرکت پشتیبان تتر بیان کرده است که به ازای هر واحد تتر یک دلار ذخیره می کند و به همین دلیل است که قیمت تتر و دلار با یکدیگر جفت می باشند. برای خرید تتر با دلار یا تبدیل تتر به دلار روش های مختلفی وجود دارند که تا حد زیادی به محل زندگی شما مربوط می شود.

اگر در خارج از ایران زندگی می کنید برای خرید تتر با استفاده از دلار کاغذی می توانید به صرافی های فیزیکی یا صرافی های ارز دیجیتال مراجعه کنید. همچنین اگر قصد تبدیل تتر به اسکناس دلار را دارید می توانید این کار را با استفاده از دستگاه های ATM کریپتو انجام دهید.

اما اگر در داخل ایران زندگی می کنید برای انجام این مبادلات بهتر است از خدمات صرافی ارز دیجیتال ایرانی بهره ببرید.

بررسی مزایای تتر نسبت به دلار کاغذی

اگر قصد دارید دلار بخرید تا سرمایه شما به دلیل تورم بی ارزش نشود پیشنهاد ما این است که به جای خرید دلار، تتر بخرید. این ارز دیجیتال مزایای زیادی دارد که در این قسمت می خواهیم به مزیت های آن در مقایسه با دلار اشاره کنیم :

امنیت تتر

به لحاظ ایمنی، نگه داری حجم زیادی از اسکناس در داخل گاو صندوق اصلا توجیه ندارد. همچنین انتقال آنها با استفاده از کیف نیز بسیار مخاطره آمیز است. فکر کنید می خواهید از کشور خارج شوید و دارایی شما یک کیف دلار می باشد، اگر یک دزد این کیف را از شما بدزد شاید هرگز نتوانید خسارت مالی پیش آمده را جبران کنید اما این موضوع در مورد تتر اصلا وجود ندارد.

شما خیلی راحت می توانید با استفاده از تتر سرمایه گذاری های کلان انجام دهید و خیالتان از بابت امنیت آن راحت باشد چون ارزهای دیجیتال را نمی توان به این راحتی ها مورد سرقت قرار داد.

تتر وارد کیف پول دیجیتال می شود و این کیف پول معمولا به شکل یک قطعه سخت افزاری در می آید و تحت عنوان والت در اختیار شما قرار خواهد داشت. حتی اگر این والت های سخت افزاری نیز مورد سرقت قرار بگیرند، سارقان امکان دسترسی به تتر های شما را نخواهند داشت و البته شما می توانید به شکل های دیگری تترهای خود را در اختیار داشته باشید‌.

حواله های بین المللی

شاید اهمیت این موضوع در داخل کشور به چشم نیاید اما اگر شما قصد داشته باشید انتقال مالی بین دو کشور انجام دهید، آن زمان است که این برتری تتر را نسبت به دلار کاغذی درک خواهید کرد.

اگر شما بخواهید دلار کاغذی را برای یک شرکت یا یک شخص در خارج از ایران ارسال کنید روندی پیچیده و چند روزه در مقابل شما قرار دارد اما تتر را در عرض چند ثانیه می توان به دور ترین کشور ها فرستاد.

سقف خرید

همانطور که می دانید در داخل ایران هر شخصی می تواند به اندازه سقف مجاز، دلار کاغذی یا ارز فیات خریداری کند. بنابراین این روش برای سرمایه گذاری های کلان نمی تواند مورد استفاده قرار بگیرد اما ارز دیجیتال تتر شامل این محدودیت نمی شود و سقفی برای مقدار خرید آن تعریف نمی شود.

بنابراین شما قادر هستید به هر مقداری که نیاز دارید تتر بخرید و بدین صورت سرمایه خود را وارد جهان ارز دیجیتال کنید.

درصد کارمزد

برای کسانی که در داخل ایران زندگی می کنند کارمزد دلار کاغذی اهمیت زیادی دارد. فراموش نکنید که در داخل ایران ما از دلار برای مصارف روزانه استفاده نمی کنیم بنابراین نیاز است که دلار های خود را به ریال تبدیل کنیم تا مورد استفاده قرار دهیم.

زمانی که دلار را به ریال تبدیل می کنیم بخشی از آن کم می شود که در قالب کارمزد به صرافی پرداخت خواهد شد. این موضوع در مورد تتر هم وجود دارد اما کارمزد تتر نسبت به دلار کمتر است.

آربیتراژ کردن تتر

یکی دیگر از مزایای تتر نسبت به دلار کاغذی مربوط به قابلیت آربیتراژ کردن آن می باشد. این فرآیند به این صورت انجام می شود که بعضی اوقات قیمت تتر در دو صرافی ارز دیجیتال متفاوت است.

در چنین موقعیتی شما می توانید ارز دیجیتال را در صرافی که قیمت بالاتری دارد بفروشید و در صرافی دیگر که قیمت پایین تری دارد همان مقدار تتر را خریداری کنید.

بدین صورت شما مقدار تتر خود را حفظ می کنید و علاوه بر آن مقداری سود نیز به دست می آورید اما این موضوع درمورد دلار کاغذی خیلی وجود ندارد چرا که قیمت دلار در تمام صرافی های فیزیکی به یک اندازه می باشد.

جعلی و تقلبی بودن دلار و تتر

وقتی که از مزایای تتر نسبت به دلار کاغذی صحبت می کنیم بهتر است به این موضوع هم اشاره کنیم که امکان جعلی بودن اسکناس های دلار وجود دارد اما تتر را نمی توان جعل کرد.

همانطور که می دانید، در زمینه ارز فیات کلاهبرداری های زیادی با استفاده از دلار تقلبی انجام می شوند. تشخیص دلار اصلی و تقلبی از هم کار بسیار دشواری است و نیاز به تجهیزات مخصوص دارد اما هر یک واحد تتر یک رمز مخصوص دارد که روی بلاکچین ثبت می شود و هرگز نمی توان آن را جعل کرد یا تغییر داد. به همین دلیل است که تتر تقلبی وجود ندارد.

قابلیت معامله تتر در مقایسه با دلار کاغذی

در زمینه معاملات و تبدیل ارز، دلار و تتر اصلا قابل مقایسه نیستند. بازار دلار فقط در ساعات خاصی از روز فعال است و به محض بسته شدن صرافی ها امکان مبادله دلار کاغذی عملا از بین می رود.

حالا فکر کنید در این بین اتفاقی بیافتد که باعث شود دلار ریزش شدید داشته باشد شما حتی اگر علم غیب هم داشته باشید و این موضوع را پیش بینی کنید، در صورت غیر فعال بودن بازار نمی توانید دلار های خود را بفروشید و می بایست منتظر بمانید تا با ضرر مالی مواجه شوید اما قابلیت معامله 24 ساعته تتر در کریپتو این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که در هر زمان که ضرورت دارد معاملات مورد نیاز را با تتر انجام دهید.

جمع بندی

در این مطلب مزایای تتر نسبت به دلار کاغذی را بررسی کردیم تا شما با اطلاع از این مزایا، بهترین روش سرمایه گذاری را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. در کل، تتر به دلایلی مثل قابلیت معامله آسان، امنیت بیشتر، درصد کارمزد کمتر و ... انتخاب بهتری نسبت به دلار است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین