|

صنایع پر مصرف | صنایع سنگین | صنایع کلان

اروپا صنایعی که مصرف انرژی بالایی را می‌طلبند را می‌خواهد از خود خارج کند!

افزایش هزینه انرژی در اروپا باعث این شده است که شرکت‌های صنعتی پرمصرف مثل صنعت فولاد به فکر خروج از اروپا بیفتند و به مناطق ارزان‌تری مثل آمریکا بروند.

اروپا صنایعی که مصرف انرژی بالایی را می‌طلبند را می‌خواهد از خود خارج کند!
کد مطلب : 34856

 افزایش هزینه انرژی در اروپا باعث تعطیلی کسب‌وکارها و افزایش احتمال رکود اقتصادی در این منطقه شده‌است. در نتیجه، برخی شرکت‌های اروپایی تلاش می‌کنند به مناطق ارزان‌تر مانند آمریکا مهاجرت کنند.

شرکت آرسلورمیتال، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد جهان در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد تولید فولاد خود در آلمان را به‌خاطر قیمت بالای گاز نصف خواهد کرد. این شرکت همچنین هشدار داد انتظار می‌رود تولید در سه‌ماهه پایانی سال جاری میلادی 1.5 میلیون تن پایین‌تر از همین دوره در سال گذشته باشد و دلیل اصلی آن بالا رفتن هزینه انرژی و کاهش تقاضاست.

آرسلورمیتال همچنین از تصمیم خود برای توسعه فعالیتش در تگزاس آمریکا خبر داد و اعلام کرد این منطقه از نظر هزینه انرژی رقابت‌پذیرتر است. این شرکت تولید فولاد تنها یکی از شرکت‌های مستقر در اروپاست که عقیده دارند سوددهی آنها در آمریکا بیشتر از این منطقه است.

در اروپا، زمان تجدید قرارداد شرکت‌های صنعتی با تولیدکنندگان برق فرارسیده و به‌خاطر تورم در بخش انرژی، این شرکت‌ها باید قیمت‌های بالاتری نسبت‌به سال جاری بپردازند.

شرکت‌هایی که مصرف انرژی بالاتری دارند آسیب بیشتری از افزایش هزینه انرژی می‌بینند، بنابراین کمیسیون اروپا قول داده با اقدامات مختلفی ازجمله وضع عوارض بر سوددهی شرکت‌های نفت و گاز و زغال‌سنگ به آن‌ها کمک کند. اما بسیاری عقیده دارند این اقدامات مانع سقوط این شرکت‌ها نخواهد شد. انجمن صنعت آلومینیوم اروپا اعلام کرد بالا رفتن هزینه انرژی باعث ورشکستگی این صنعت در اروپا خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد ترک اروپا به سوی مناطق ارزان‌تر یک پیامد ناخواسته‌ دیگر از سیاست‌های دولت‌های اروپایی مخصوصاً در زمینه انرژی باشد. به‌این‌ترتیب بقای اروپا به‌عنوان یک منطقه صنعتی رقابت‌پذیر به خطر می‌افتد.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین