|

امروز در بازار نفت چه خبر بود؟

در معاملات امروز بازار جهانی نفت شاهد عقب نشینی چند سنتی نفت برنت بودیم.

امروز در بازار نفت چه خبر بود؟
کد مطلب : 10270

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل تراز اقتصاد به نقل از بلومبرگ، قیمت نفت برنت در معاملات امروز بازار جهانی 9 سنت کاهش یافت و با عقب نشینی از کانال 67 دلاری، 66.96 دلار در هر بشکه به فروش رسید. قیمت نفت آمریکا البته تغییری نکرد و 63.82 دلار در هر بشکه ثابت ماند.

به گزارش اوپک، در آخرین مبادلات بازار جهانی مربوط به 4 روز پیش قیمت هر بشکه نفت این سازمان 67.1 دلار تعیین شده است.

به گزارش رویترز، روز گذشته قیمت نفت 3 درصد کاهش یافته بود و دلیل آن تداوم موج شیوع کرونا و نرخ ابتلای روزانه بالا در هند به عنوان سومین واردکننده نفت در جهان بوده است. کارشناسان می‌گویند البته پیش بینی‌ها هنوز حاکی از بالا بودن تقاضا برای نیمه دوم سال 2021 است و همین امر از افت قابل توجه قیمت نفت در بازار جهانی جلوگیری می‌کند.

ادوارد مویا، کارشناس ارشد مؤسسه اوآندا، در این باره می‌گوید: روند رشد سریع قیمت نفت که طی هفته‌های گذشته شاهد بوده‌ایم، به یک مانع سخت برخورد کرده و بازار نمی‌داند چگونه با بحران کرونا در هند برخورد کند. هند فقط امروز 343 هزار مورد ابتلای جدید به کرونا ثبت کرده و تعداد مبتلایان در این کشور از مرز 24 میلیون نفر گذشته است. از طرف دیگر تعداد قربانیان کرونا در این کشور از 4 هزار نفر در روز فراتر رفته است.

در آمریکا هم مقامات دولتی قول دادند که طی چند روز آینده فعالیت شبکه خط لوله کلونیال به حالت طبیعی بازخواهد گشت. البته شرکت کلونیال شب گذشته اعلام کرد که انتقال سوخت در این شبکه آغاز شده است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین