|

مسکن | حق مسکن | حق مسکن کارگری

منابع مسکن شهری جوابگوی نیاز کشور ما نیست!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خبر داد: ظرف ده روز آینده برنامه پرداخت تسهیلات در حوزه فعالیت های بخش مسکن روستایی آغاز خواهد شد.

منابع مسکن شهری جوابگوی نیاز کشور ما نیست!
کد مطلب : 34857

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعهدات دولت در زمینه تامین زمین برای ساخت مسکن بیان کرد: براساس آمار‌های که به دست ما رسیده تاکنون برای یک میلیون پانصدهزار واحد مسکونی؛ زمین در نظر گرفته شده است و امکان ساخت و ساز در این بخش وجود دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوع تامین مالی منابع ساخت مسکن یکی از اصلی‌ترین موضوعات مربوطه در این بخش است.

وی با بیان اینکه ما دو حوزه مسکن شهری و مسکن روستایی را به شکل تفکیکی جلو برده ایم، بیان کرد: خبر‌هایی که در زمیه تامین مالی بخش مسکن روستایی داریم خوشبختانه حکایت از آن دارد که مراحل نهایی اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای هر واحد مسکونی روستایی با نرخ کارمزد ۵ درصد به اتمام رسیده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیش بینی بنده این است که انشالله ظرف ده روز آینده برنامه پرداخت تسهیلات در حوزه فعالیت‌های بخش مسکن روستایی آغاز خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنیاد مسکن به عنوان متولی اصلی این حوزه شناخته می‌شود بیان کرد: جا دارد از زحمات رئیس بنیاد مسکن در این بخش و همه دست اندرکاران هم تقدیر و تشکر داشته باشیم.

پورابراهیمی با اشاره به تامین مالی مسکن شهری بیان کرد: با توجه به اینکه بهای تمام شده در این بخش به شدت افزایش پیدا کرده است، برآورد‌ها حکایت از آن دارد که تا حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در این بخش و در سال نیاز به تامین مالی داشته باشیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: روشی که در ارتباط با یارانه گروه‌های مختلف و همچنین پرداخت منابع تسهیلاتی بانکی مدنظر قرار گرفته جوابگوی میزان نیاز کشور در این بخش نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: ۳ روش اساسی در این بخش دیده شده است؛ نخست ردیف‌های بودجه‌ای که تا امروز براساس گزارشی که به دست ما رسیده پرداختی از طرف سازمان برنامه وبودجه انجام نشده است.

پورابراهیمی با اشاره به روش برگشت منابع وصولی مربوط به مسکن مهر بیان کرد: باتوجه به پیگیری‌های صورت گرفته خوشبختانه درطول یک ماه گذشته این کار شروع شده است و بخشی از منابع در ارتباط با برگشتی‌های سر رسید شده مسکن مهر در حال وصول است که می‌تواند بخشی از ظرفیت تامین منابع مالی در حوزه مسکن را پوشش دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روش فروش اموال و دارایی‌های وزارت راه و شهرسازی در زمینه تامین مالی بخش مسکن بیان کرد: این موضوع هم در قانون مدنظر قرار گرفته است. با توجه به مجموعه این منابع و خط اعتباری پیش بینی شده، به نظر می‌رسد ما باید راهکار‌های جدیدی را برای تامین مالی حوزه مسکن شهری پیش بینی کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین