|

مسکن | قیمت مسکن | بازار مسکن

خانه‌های خالی بیشتر در کدام مناطق قرار گرفته؟!

لیست تعداد خانه‌های خالی در نقاط مختلف کشور منتشر شد!

خانه‌های خالی بیشتر در کدام مناطق قرار گرفته؟!
کد مطلب : 34840

بر اساس قانون مالیات خانه‌های خالی مصوب آذرماه سال گذشته، اگر واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشد،  مشمول مالیات می‌شود و به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به شرح ضرایب سال اول معادل شش برابر مالیات متعلقه، سال دوم معادل ۱۲ برابر مالیات متعلقه و سال سوم به بعد معادل ۱۸ برابر مالیات متعلقه خواهد شد.  

وظیفه شناسایی خانه‌های خالی بر عهده وزارت راه و شهرسازی از طریق سامانه املاک و اسکان گذاشته شد و این وزارتخانه با راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان نسبت به ثبت اطلاعات سکونتی افراد اقدام کرد و کسانی که در مهلت تعیین شده نتوانستند این اطلاعات را ثبت کنند، خانه آن‌ها به عنوان خاله خالی به سازمان امور مالیاتی از سوی وزارت راه و شهرسازی معرفی شد.

در نهایت سازمان امور مالیاتی در دی ماه سال گذشته فهرستی از اطلاعات خانه‌های خالی و مالیات آن‌ها منتشر کرده بود که براساس آن معادل ۵۶۸ هزار خانه خالی شناسایی و همچنین اعلام شد که صاحبان خانه‌های خالی حداکثر تا پایان مرداد ماه برای پرداخت مالیات فرصت دارند.

اما در نهایت به دلیل اعتراض برخی مالکان از افرادی که عدم پذیرش داشتند تقاضا شد با ورود به سامانه سازمان مالیاتی به نشانی www.my.tax.gov.ir عدم پذیرش خود را اعلام کنند تا با هدایت به سامانه راه و شهرسازی اطلاعات خود را اصلاح کنند.

بر این اساس و طبق آماری که سازمان امور مالیاتی در اختیار ایسنا قرار داده است، میزان مالیات پرداختی بابت واحدهای مسکونی خالی از سکنه در پنج ماهه ابتدای سال جاری بر اساس گزارش دریافتی از سامانه قبض بانک حدود ۳۴ میلیارد و ۵۸۲ میلیارد ریال بوده است که حدود ۷۲ درصد این مبلغ توسط یعنی بیش از ۲۴ میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال آن توسط اداره کل مالیات شمال تهران گزارش شده است.

خانه خالی

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین