|

مسکن | قیمت مسکن | بازار مسکن

بازار مسکن شرق تهران رونق گرفت!

فایل سبز نسبت به دو ماه قبل در شرق تهران افزایش داشته است!

بازار مسکن شرق تهران رونق گرفت!
کد مطلب : 34839

فایل‌های سبز -آپارتمان‌هایی که زیر قیمت منطقه برای فروش پیشنهاد می‌شوند- نسبت به دو ماه گذشته افزایش داشته است، با این وجود همچنان آمارهای رسمی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران از افزایش قیمت ملک در تهران حکایت دارند.

در لیست آپارتمان‌هایی که برای فروش گذاشته شده، بیشترین معاملات مربوط به آپارتمان‌هایی است که زیر 3 میلیارد و 100 میلیون قیمت گذاری شده‌اند، اما این آپارتمان‌ها را در کدام منطقه تهران می‌توان پیدا کرد؟

براساس فایل‌های پیشنهادی برای فروش در سایت‌های فروش ملک، محلات شرقی تهران مانند تهرانپارس، پیروزی، نظام آباد، جشنواره بیشترین فایل‌های آپارتمان‌های زیر 3 میلیارد تومانی را به خود اختصاص داده‌اند. در مجیدیه جنوبی آپارتمانی 71 متری نوساز به قیمت 2 میلیارد و 982 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

در تهرانپارس-بلوار پروین نیز آپارتمانی 70 متری که قدمت آن 16 سال است 2 میلیارد و 200 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.  براساس آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی در مرداد ماه امسال از مجموع 7 هزارو 825 واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 28.9 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. با این وجود سهم مذکور در مقایسه با مردادماه سال قبل حدود 4.3 واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با عمر بالا در گروه‌های 11 تا 15 و بیش از 20 سال ساخت افزوده شده است.

در لیست آپارتمان‌های زیر سه میلیارد نیز سهم آپارتمان‌های بالای 11 سال بیشتر از آپارتمان‌های نوساز با عمر زیر 5 سال است.

 توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله‌شده شهر تهران در مردادماه سال 1401 نشان می‌دهد که به لحاظ مساحت، واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از 80 مترمربع، سهمی معادل 52.8 درصد از معاملات انجام‌شده را به خود اختصاص دادند. همچنین 54.4 درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این ماه 42 میلیون و 730 هزار تومان  معامله‌شده و 49.1 درصد از معاملات نیز به واحدهای مسکونی با ارزش هر واحد کمتر از 3.1 میلیارد تومان اختصاص داشته است.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین