|

شورای رقابت قیمت خودرو را افزایش می‌دهد؟

شورای رقابت دریافت نامه از سوی سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مبنی بر بازنگری در قیمت خودرو را تکذیب کرد.

شورای رقابت قیمت خودرو را افزایش می‌دهد؟
کد مطلب : 39728

اخیرا خبرهایی درباره تغییر قیمت خودرو منتشر شده است، گفته می‌شود که نامه‌ای توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به شورای رقابت درخصوص بازنگری در قیمت خودروها ارسال شده است.

آخرین بار اردیبهشت سال جاری بود که شورای رقابت بعد از ۱۸ ماه مجدد به قیمت‌گذاری در حوزه خودرو برگشت و قیمت خودروها را تعیین تکلیف کرد. این تغییر قیمت که براساس صورت‌حساب‌های مالی سال ۱۴۰۰ خودروسازان محاسبه شد جنجال‌آفرین شد، چرا که نه شورای رقابت و نه وزارت صمت هیچ کدام حاضر به پذیرفتن مسئولیت و انتشار خبر نهایی افزایش قیمت خودرو نبودند و بین آنها پاسکاری صورت گرفت.

همچنین آن موقع رقمی که شورا قصد اعلام آن را داشت رقم بالاتری بود که در نهایت با مداخله مخبر، معاون اول رییس‌جمهور میانگین افزایش ۲۹ درصدی خودرو اعلام و اعمال شد.

اما این بار و بنابر گفته نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان، در شهریورماه و بعد از گذشت سه ماه از تغییر قیمت خودرو، محاسبه بر اساس صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ خودروسازان است و قرار است خودروها با افزایش قیمت ۳۵ تا ۳۸ درصدی مواجه شوند.

در همین زمینه سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی شورای رقابت به اقتصادآنلاین گفت: هیچ گزارش رسمی برای کارگروه خودرو شورای رقابت و متعاقبا بعد از آن به خود شورا ارسال نشده است. شورا به طور مستمر در حال انجام بررسی‌های کارشناسانه با همکاری دیگر دستگاه‌ها در چارچوب دستورالعمل‌ها است و طبق مصوبه ۵۴۳ اقدام می‌کند و هیچ‌گونه تعللی ندارد. این که قیمت‌ها یک هفته پیش توسط سازمان حمایت به شورا اعلام شده و شورا دارد در این زمینه کم‌کاری می‌کند صحت ندارد.

دادجوی توکلی افزود: به محض این که قیمت‌ها به کارگروه شورا اعلام شود این کارگروه به فاصله یک روز و حتی کمتر قطعا موضوع را بررسی خواهد کرد چون بقیه فاکتورها را در اختیا دارد و بعد به صحن شورا برای رای‌گیری می‌آورد.

مدیر روابط عمومی شورای رقابت تاکید کرد: هر گروه به دنبال پیشبرد اهداف خودش است، اما شورا ایستاده است و طبق قانون و دستورالعمل وظیفه خودش را انجام می‌دهد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین