|

خودرو | تغییرات قیمت خودرو | وضعیت قیمت خودرو

شناور شدن ساعت اداری تأثیری بر کاهش ترافیک نداشت | چرا اسقاط خودرو فرسوده متوقف شد؟

عضو شورای شهر تهران با انتقاد از متوقف شدن اسقاط خودروهای فرسوده گفت: متاسفانه چند سالی است که اسقاط خودروهای فرسوده تعطیل شده است و این در حالی است که قرار بود در بودجه ۱۴۰۰ نیز ۱۰ درصد از قرعه‌کشی‌های خودروها به کسانی تعلق بگیرد که دارای خودرو فرسوده بودند که این مسئله نیز عملیاتی نشد.

شناور شدن ساعت اداری تأثیری بر کاهش ترافیک نداشت | چرا اسقاط خودرو فرسوده متوقف شد؟
کد مطلب : 34753

ناصر امانی در تذکری در ارتباط با آمادگی شهرداری تهران در آستانه سال تحصیلی جدید اظهار کرد: این مسئله دغدغه مدیران شهری و شهروندان تهرانی بوده و در باب بازگشایی مراکز آموزشی در آستانه سال تحصیلی و توجه شهرداری تهران به موضوع حمل و نقل مواردی را مطرح می‌کنم.

او تصریح کرد: اول اینکه رئیس پلیس راهور، اعلام کرده است که با آغاز سال تحصیلی جدید حداقل ۳۰ درصد به ترافیک پایتخت افزوده خواهد شد و همچنین بنا بر اعلام رئیس پلیس راهور، ۸ برابر ظرفیت معابر تهران هم‌اکنون خودرو وجود دارد ضمن اینکه به نقل از این مقام مسئول عنوان شده است که با افزایش ساعت طرح ترافیک و شناور شدن ساعات اداری، هیچ تاثیری بر کاهش ترافیک در پایتخت نشده است.

امانی گفت: همچنین بنا بر اعلام یکی از خودروسازان به‌زودی ۱۵ هزار دستگاه خودرو شماره‌گذاری و وارد معابر کلانشهرها به‌ویژه تهران خواهند شد که قطعا حجم زیادی از این خودروها وارد تهران می‌شوند.

عضو شورای شهر تهران با انتقاد از متوقف شدن اسقاط خودروهای فرسوده گفت: متاسفانه چند سالی است که اسقاط خودروهای فرسوده تعطیل شده است و این در حالی است که قرار بود در بودجه ۱۴۰۰ نیز ۱۰ درصد از قرعه‌کشی‌های خودروها به کسانی تعلق بگیرد که دارای خودرو فرسوده بودند که این مسئله نیز عملیاتی نشده است.

او با اشاره به مشکلات عدیده شهر تهران در حوزه ترافیک گفت: ما نه‌تنها درخصوص بحث ترافیک اقدامی را انجام نداده‌ایم بلکه در تامین پارکینگ هم اقداماتی صورت نگرفته است و این در حالی است که این چرخه باطل همچنان ادامه دارد.

امانی با طرح این پرسش که آیا دولت مسئولیتی درخصوص ترافیک تهران ندارد، تصریح کرد: این سوالی است که باید دولتمردان به آن پاسخ دهند.

عضو شورای شهر تهران همچنین با اشاره به دغدغه و فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص موضوع ترافیک و اینکه باید این مسئله به صورت علمی حل و فصل شود، گفت: چند ماهی است که از فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص این موضوع می‌گذرد اما هنوز در خصوص تحقق این دغدغه اقدامی صورت نگرفته است و پیشنهاد می‌شود کارگروهی متشکل از اساتید دانشگاه، مدیران شهری با تجربه در این زمینه تشکیل شود.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین