|

دو میلیون ۷۸۶ نفر تحت پوشش بیمه اربعین قرار گرفتند

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: دو میلیون ۷۸۶ نفر تحت پوشش بیمه اربعین قرار گرفتند و طبق برآورد انجام شده بیش از یک میلیون نفر هم تحت پوشش بیمه نبوده‌اند.

دو میلیون ۷۸۶ نفر تحت پوشش بیمه اربعین قرار گرفتند
کد مطلب : 40034

علی بنیادی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: دو میلیون ۷۸۶ نفر تحت پوشش بیمه‌ اربعین قرار گرفتند و طبق برآورد انجام شده بیش از یک میلیون نفر هم تحت پوشش بیمه نبوده‌اند.

او ادامه داد: از این دو میلیون ۷۸۶ نفری که تحت پوشش بیمه اربعین قرار گرفتند دو میلیون نفر در بسته عادی،۱۵ هزار نفر بسته نقره‌ای و ۵۴۲ نفر بسته طلایی را انتخاب کردند.

بنیادی اظهار کرد: به طور کلی کسی که در سامانه سماح ثبت نام می‌کرد باید از این ۳ بسته یک بسته بیمه‌ای را انتخاب می‌کرد، متاسفانه مشکلی در سامانه سماح ایجاد شد و برخی‌نتوانستند از بیمه بهرمند شوند. البته خوشبختانه سال به سال سامانه‌ها در حال بهبود است.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی تصریح کرد: امسال بیمه اربعین اجباری نبود، ولی چارچوبی را در شورای عالی بیمه تنظیم کرده‌ایم که اگر در هیئت دولت تصویب شود بیمه اربعین اجباری می‌شود.

بنیادی گفت: امسال بالغ بر پانزده هزار ۷۰۰ نفر در اربعین از خدمات بیمه‌ای استفاده کردند و متاسفانه ۱۲۴ نفر فوتی تحت پوشش بیمه داشتیم.

او در خصوص خسارت پرداخت شده بیمه‌ای گفت: خسارت‌ها برخی پرداخت و برخی‌ها مانند افراد فوتی به‌دلیل قرار گرفتن در روند انحصار وراثت هنوز پرداخت نشده است، ضریب خسارت امسال حدود ۱۱۵ درصد گزارش شده است یعنی ۱۵ درصد بیش از درآمد‌ها هزینه کرده ایم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین