|

بورس | فرابورس | عرضه اولیه بورس

اوره و نفت شاخص کل را صعودی کرد | تردید برجامی برای اوضاع بورس

بورس معاملات اولین روز هفته را صعودی آغاز کرد و شاخص کل در میانه بازار با رشد بیش از ۸هزار واحد همراه شد. افزایش قیمت نفت و اوره منجر به افزایش تقاضا در نمادهای پالایشی و اوره‌سازی شده است.

اوره و نفت شاخص کل را صعودی کرد | تردید برجامی برای اوضاع بورس
کد مطلب : 34729

شاخص کل در میانه معاملات امروز با افزایش بیش از ۸هزار واحدی همراه شد و وارد کانال یک میلیون و ۴۵۰هزار واحدی شد. افزایش دوباره قیمت نفت برنت به بالای ۱۰۰ دلار و همچنین جهش حدود ۲۰ درصدی قیمت اوره منجر شد که پالایشی‌ها و اوره‌سازان نقش اصلی رشد امروز شاخص کل را ایفا کنند. شپدیس با حدود ۱٬۶۰۰ واحد، شبندر با ۷۸۵ واحد و شپنا با ۶۵۰ واحد بیش‌ترین نقش را در صعود شاخص کل تا اینجای کار داشتند.

اخبارهای منتشر شده از برجام هم حاکی از این است که هر چند دستیابی به توافق هسته ‌ای امکان‌پذیر است اما انتظار برای احیای سریع برجام چندان میسر نباشد و احتمالا باید منتظر چند دور مذاکره دیگر باشیم. همین موضوع فشار فروش در نمادهای خودرویی و بانکی را در ابتدای بازار تشدید کرد اما با هر چقدر از بازار می گذر شاهد بهبود نسبی تقاضا در این گروه ها نیز هستیم.

 در ۹۰ دقیقه ابتدایی بازار ارزش معاملات خرد به حدود یک هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان رسیده است؛ به نظر می رسد که با ادامه این روند،‌ امروز هم شاهد رسیدن ارزش معاملات خرد به بیش از ۳هزار میلیارد تومان باشیم.

حقیقی‌ها تا اینجای کار بیش از ۳۷ میلیارد تومان وارد بازار کردند؛ شپدیس با ۲۱، استقلال با ۱۶ و شبندر با ۱۲ میلیارد تومان،‌ شاهد بیش‌ترین ورود پول حقیقی بود. در نقطه مقابل های وب با ۸ و شستا با ۷.۵ و وارس با ۷ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کرده است.

به طور کلی فرآورده‌های نفتی با ۲۵ و محصولات شیمیایی با ۲۱ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را تجربه کردند و در نقطه مقابل،‌بانک ها و موسسات اعتباری با ۱۴ و شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی با ۱۱ میلیارد تومان شاهد بیش‌ترین خروج پول حقیقی بودند.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین