|

بورس | فرابورس | عرضه اولیه بورس

پیش بینی بورس امروز | نتیجه نهایی سرمایه گزاری در بورس

باتوجه به فضای جاری رسانه‌ای در روزهای اخیر طبیعتا پیش بینی بورس امروز نیز تحت تاثیر تحولات مذاکرات احیای برجام قرار گرفته است.

پیش بینی بورس امروز | نتیجه نهایی سرمایه گزاری در بورس
کد مطلب : 34707

 باتوجه به فضای جاری رسانه‌ای در روزهای اخیر طبیعتا پیش بینی بورس امروز نیز تحت تاثیر تحولات مذاکرات احیای برجام قرار گرفته است.

اغلب کارشناسان اعتقاد دارند بازار سرمایه این هفته شدیدا چشم انتظار نتیجه پیشنهادات برجامی ایران به غربی‌هاست. از همین رو انتظار می‌رود بازار در فضای بیم و امیدی که در هفته‌های اخیر تجربه کرده به راهش ادامه خواهد داد.

البته مسائل و اتفاقات دیگری نیز وجود دارد که اثرگذاری آنها بر بازار قابل انتظار است. از جمله این موارد می‌توان به افزایش نرخ بهره بین بانکی و همچنین گزارش جنجالی مجلس از فساد گسترده در مجموعه فولاد مبارکه اشاره کرد.

برجام‌هراسی در بورس

بورس تهران در هفته‌ای که گذشت معاملات را با بازدهی منفی در چهارشنبه گذشته به پایان رساند. بسیاری معتقدند بورس از حصول هرگونه توافقی در مذاکرات احیای برجام می‌ترسد. به باور این عده دلیل افت بازار نیز تقویت امیدها برای به نتیجه رسیدن این مذاکرات بود. البته نباید فراموش کرد که این مذاکرات تا حدود زیادی فرسایشی شده است.

این ذهنیت که از سوی برخی از سلبریتی‌های بورسی به بازار تزریق شده بسیار مخرب بوده و اثری از صداقت در آن نیست. اغلب تحلیلگران بازار سرمایه بر این باورند که استدلال این عده بر پایه احتمالاتی پیرامون مداخله دولت در بازار ارز جهت کنترل قیمت دلار بنا شده که اساسا چنین منطقی باطل است.

پیش‌ بینی بورس امروز

متخصصان بازار اعتقاد دارند دولت ابراهیم رئیسی حتی اگر اراده و انگیزه‌ای برای مداخله در بازار ارز داشته باشد نیز با توجه به مختصات امروز اقتصاد، امکان اجرای آن حتی در میان‌مدت را نخواهد داشت.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین